הרעלת הדגים בחווה

צלי בירנבוים, בעל העסק "אקווה גן" בכפר רות, מצא בבוקר יום שישי השבוע 36 דגי נוי בשווי עשרות אלפי שקלים ללא רוח חיים. מבדיקה ראשונית בזירה, נמצא בקבוק רעל צף על פני בריכת המים שבוודאי לא הגיע לשם בכוחות עצמו. בירנבוים הזמין מיד את המשטרה, אך מאחר ולא נראו כל סימני פריצה במקום המשטרה לא יכלה אפילו לפתוח תיק. לאירוע זה קדמה הרעלה נוספת לפני שנתיים.
"אקווה גן" הוא עסק מסחרי ותיירותי שתושבים רבים מגיעים אליו כדי לחזות בדגי הקוי הענקיים (קרפיון יפני) כשהם שוחים בבריכה. דגים אלו מתהדרים בצבעים מגוונים ואורכו של כל דג נע בין 40 ס"מ ל-1.5 מטר. האטרקציה האמיתית היא האכלתם ביד אדם.
מחירם של דגי הקוי גבוה במיוחד ונע בין 300 דולר לדגים הזולים ועד ל-4,000 דולר לדגים היקרים. אלא שמאחר ואין ביטוח לעסק עם בעלי-חיים לא יוכל בירנבוים לקבל פיצוי על הנזק הכלכלי.
באופן מפתיע, מצלמות האבטחה וגלאי הנפח שהותקנו במקום לא חשפו שום מידע ומכאן מעלה בירנבוים את ההשערה כי הדגים הורעלו לאור יום בשעה שהמקום היה פתוח. "ביום חמישי הגיעו מבקרים רבים לבריכות וכשסגרנו את המקום - המצב נראה כשורה. ייתכן כי מי שהרעיל את הדגים ניצל את הביקורים במקום ובשעה שאף אחד לא שם לב השליך את בקבוק הרעל לבריכה. הרעל התמוסס לאטו לתוך המים ולכן לקח לו זמן להשפיע, וכך ביום שישי נמצאו הדגים צפים מתים על פני המים".
בירנבוים מספר כי לפני שנתיים התרחש אירוע הרעלה זהה, והדגים שהומתו הפעם ניצלו מההרעלה הקודמת. בעקבות שני המקרים מבקש בירנבוים לנצל את הבמה כדי לפנות לעבריין ולבקש ממנו להפנות את עצביו אליו ולא אל הדגים. בירנבוים הוסיף כי הוא אינו מתכוון להיכנע למעשי העבריינות וכבר ביום שלישי השבוע הוא חידש את העסק והכניס דגים חדשים לבריכות.
ממשטרת מודיעין נמסר בתגובה כי לבקשת המתלונן הגיעה המשטרה למקום. לדברי המשטרה, בירנבוים החליט להתייעץ עם סוכן הביטוח שלו ועד היום לא הוגשה תלונה. במידה והוא יחליט לפתוח תיק